søndag 3. november 2013

Verdens Ende

I helgen har vi vært i 40 års lag på Tjøme. Før vi reiste hjemover i dag, ble det en søndagstur på Verdens Ende. Været var ikke helt på vår side og det blåste ganske så friskt, men naturen der ute er fantastisk uansett:-) Verdens Ende er et fredet friområde på sydspissen av øya Tjøme. Den lille restauranten og det karakteristiske vippefyret med kurv til kullbål ble bygd som turistattraksjoner i 1932. Skulpturen "Sjømannshustruen" av billedhugger Nina Nesje ble reist i 2004.





God søndagskveld!




8 kommentarer:

  1. For et fantastisk sted! Setter det på lista over steder som bør besøkes :)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder fra et vakkert sted! Det trenger ikke vært fint vær for at opplevelsen skal bli god.


    Ønsker deg ei fin uke! Her ligger snøen, våt og tung. Den tiner kanskje i løpet av dagen.

    Klem fra Uvdal

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder fra et flott sted, selv om været ikke var det beste.
    Ser ut til at dere har hatt en kjempefin tur. Ønsker deg en flott, ny uke. :D

    SvarSlett
  4. For ein flott plass.
    Minner litt om Flø, ytterste punktet i kommuna vår,
    Det er så fint når bårene bryt inn til land.
    Flott skulptur.
    Fin ny veke frå Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Hej Marianne.
    Tak for din hilsen på min blog - det glæder mig du har lyst til at læse og følge den :-)
    Jeg har nydt at læse din. Det er smukke billeder du lægger ud og jeg får bare lyst til at besøge jeres smukke natur, som ser så skøn ud!!! Og så synes jeg det er spændende at læse lidt fra vores nordiske naboer :-)

    SvarSlett
  6. Jeg håper det er greit for en amerikaner som bare er å lære norsk til å følge bloggen din. Bloggen din og kommentarene er svært nyttig. Takk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mange takk. Jeg tror jeg er den eneste mann, men jeg lærer mye.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...